Pročítal jsem si inzeráty na pozici obchodního ředitele / ředitelky a byl jsem vyděšený z požadavků, které zaměstnavatelé kladou na tuto klíčovou funkci. Být dobrým ředitelem, lídrem nebo vedoucím obchodního týmu, vyžaduje určitý druh dovedností a schopnost empatického vedení založeného na autentickém zájmu lidi.
Obchodní ředitel / ředitelka by neměl být člověk, který dělá finanční řízení, analýzy trhu, vytváří strategie, plánuje taktiku nebo inovuje produkty a služby. Od obchodního ředitele neočekávejte, že bude celé dny psát emaily, vytvářet cenové nabídky a písemně komunikovat skrze strukturované systémy, analyzovat smlouvy a tvořit struktury.
Níže si přečtěte vzorový inzerát, který jsme sestavili pro pozici: obchodní ředitel. Všimněte si, co se od člověka, který má vést obchodní tým očekává a jaká by měl mít jedinečné schopnosti.
Pro tyto potřeby jsme vytvořili nástroj, který na základě 25 otázek odhalí vaší jedinečnou schopnost (doplnit odkaz). Přestože zastáváme názoru, že osobnost každého člověka můžeme kultivovat, tento talentový test odhaluje, jak minulost vytvarovala a zabarvila současnou osobnost člověka.
Každý lídr je plně zodpovědný za výběr členů svého týmu. Pokud jako lídr (obchodní ředitel) nemáte znalosti a zkušenosti se sestavením týmu nebo s odhalováním jedinečné schopnosti, tak se podívejte na náš web: jedinecnaschopnost.cz
Milujete prodávání, vystupování před lidmi a networking? Raději mluvíte s lidmi, než píšete emaily? Je pro vás úspěch týmu důležitější než vaše vítězství? Je vaší přirozeností podporovat důvěru v lidech a budování budoucích loajálních vztahů?
Pro nově vznikající IT divizi vývoje aplikací na zakázku nabízíme příležitost pro člověka, který vždy:
Pokud milujete vedení lidí, organizování a motivování členů týmu, tak aby bylo zajištěno pokračování plánu, projektu, hry nebo aktivity kupředu a zároveň máte zkušenosti s dodáváním hybné síly svému týmu prostřednictvím lidí, tak máte možnost uplatnit svůj potenciál a začít žít život, ve kterém využíváš své jedinečné schopnosti.
Na pozici obchodního ředitele/ředitelky budete neustále obklopeni lidmi. Budete si hodně rozmanitosti a povídání. Abyste se mohli jako obchodní ředitel věnovat tomu, na čem skutečně záleží a kde se nachází vaše vášeň a dovednosti, tak vám poskytneme jasný plán, který vám určí směr činnosti, jasný cíl a konkrétní účel.
Nebudete muset pracovat na vlastní pěst, ale vždy budete součástí týmu. Vždy budete mít podporu vedení společnosti a možnost se propojit s ostatními členy vedení. Nebudete muset řešit vytváření nových plánů a nápadů, stanovování cílů a plánování systémů. Detaily plánů a měření průběhu činností bude mít na starost někdo jiný.
Od obchodního ředitele očekáváme, že bude srdcem a duší člověk s velkým srdcem, který nepotřebuje být úspěšnější než jeho tým, ale bude bezpodmínečně tým podporovat k naplnění zájmu všech zúčastněných stran.
Od obchodního ředitele/ředitelky požadujeme:
Nepotřebujeme někoho, kdo by musel vytvářet plány, struktury, systémy, stanovovat cíle, naopak v našem týmu potřebujeme někoho, kdo převezme vedení a přispěje k realizaci plánu povzbuzováním, motivováním a podporováním svého týmu.
Potřebujeme někoho, kdo bude nejúspěšnější, když svítí jeho světlo na „ostatní“, tedy na někoho nebo na něco, spíše než ukazující svou jedinečnost, dostatečnost a dokonalost. Pokud váš úspěch roste se zvyšujícím se počtu lidí, které jste mezi sebou propojili, natočte video podle instrukcí níže a zavolejte nám na tel.: +420 000 000 000.
Neposílejte nám email a nepište nám životopis, ale natočte nám video a řekněte nám vše, co chcete říct o vašem zájmu být součástí našeho týmu.
Jinými slovy, popište své silné PROČ. Větu začněte psát například takto:
Video nahrajte na youtube nebo na jiné uložiště a pošlete nám privátní odkaz.
Vedení vaší společnosti potřebuje jasnou, inspirativní, atraktivní a proveditelnou vizi, ze kterou budou vlastnit a realizovat. Vizi budoucnosti musí vlastnit lidé, kteří ji realizují. Vize budoucnosti není dokument, který leží v šuplíku. Pokud každý kvartál tento dokument nepodrobíte zhodnocení a následného zdokonalení, tak můžete očekávat, že vaše společnost bude mít minimálně jednu ze 7 nejčastějších nemocí leadershipu (doplnit odkaz).