Leadership TIP 010 – Lekce od Mary Kay

Na konci každého roku pořádám pro mé klienty a ostatní odvážné podnikatele skupinový koučink, na kterém uzavíráme současný rok a vytváříme nový. Tento program nazývám: Nejlepší rok života z vytvořené budoucnosti a může ho v jednom termínu absolvovat jen 6 lidí.

Tou nejdůležitější části celého programu je vytváření vytvořené budoucnosti, kdy se díváme nato, co je pro každého fundamentálně důležité a na čem jim skutečně záleží. Když s účastníky sdílím příběhy úspěšných podnikatelů, vždy jim připomenu příběh Mary Kay Ash, která vytvořila takovou budoucnost, že se její leadership vyučuje na uznávaných univerzitách.

Co se od Mary Kay můžeme naučit?

Jak v knize: Mary Kay on People Management samotná Mary Kay píše:

„Mým hlavním cílem bylo založit společnost, která by ženám nabízela neomezené možnosti. Při zakládání společnosti Mary Kay bylo jedním z mých cílů vytvořit obchodní atmosféru, v níž „přemýšlet jako žena“ nebude na překážku. V mé společnosti měly být speciální citlivost a nadání, které bývají souhrnně označovány jako „ženská intuice“, rozvíjeny, nikoli potlačovány.“

Všimněte si, jakým způsobem Mary Kay vytvořila vytvořenou budoucnost. Primárně si nepředstavovala milionové zisky, spokojené zákazníky a dokonalé produkty, ale na začátku chtěla být pro ženy příležitostí, aby mohli žít život, ve kterém rozvíjejí svou „ženskou intuici“.

Založila firmu s tak velkou vizí, která byla větší než ona samotná. Společnost Mary Kay byla založena skrze mocný (powerful) vytvořený kontext, jenž splňoval následujících 5 otázek:

  1. Uvidí pro sebe každá žena příležitost, žít život který milují?
  2. Bude mít možnost naplnit vše na čem ji záleží a co je pro ni skutečně důležité?
  3. Bude mít možnost být v Mary Kay sebevyjádřená?
  4. Naplní své osobní zájmy, když přispěje k realizaci této budoucnosti?
  5. Naplní tato vytvořená budoucnost zájem všech zúčastněných stran?

Když jako lídr budete vytvářet vizi budoucnosti, tak by měla splňovat všech pět bodů. Když se začnete zajímat o to, jak to dělají nejlepší lídři na světě, vždy tam najdete tento posilňující vytvořený kontext vize budoucnosti. Nezakládají firmy jen kvůli transformaci, ale i jako příležitost pro lidi, aby mohli pracovat na něčem, co jim bude dávat smysl, uplatní svůj potenciál a naplní své proč.

Položte tyto otázky lidem ve vašem týmu. Jděte ještě dál a položte tyto otázky svým dětem, manželce a přátelům. Oni jsou také váš tým.

Teď už pravděpodobně začínáte chápat, proč tvrdím, že by každý měl být lídr. Být lídrem totiž znamená, že vytváříte budoucnost, která se bez vás nestane a většina lídrů nezná odpovědi na tyto otázky ani u svých nejbližších, natož u kolegů v práci.

Mary Kay založila firmu skrze tento mocný kontext a díky tomu dosáhla světové úrovně.


Máte pocit, že by se pravidelné týdenní newslettery dali ještě vylepšit? Chcete se mnou sdílet nějaký zajímavý zdroj nebo váš tip na doplnění k tématu? Jednoduše mi napište na sazovsky@flowave.cz. Pokud byste si chtěli přečíst všechny moje tipy, klikněte sem.

Tipy můžete poslouchat jako podcast. Nebo si stáhnout aplikaci do mobilu a poslouchat jako soundcast. Audio nahrávku můžete poslouchat i na YouTube. Nově lze podcast poslouchat i na Spotify nebo Google Podcast.

Chcete každou neděli ve svém @inboxu najít svůj čerstvý Leadership TIP? Stačí kliknout na následující tlačítko a přihlásit se k odběru.

Tagy: