Na konci každého roku pořádám pro mé klienty a ostatní odvážné podnikatele skupinový koučink, na kterém uzavíráme současný rok a vytváříme nový. Tento program nazývám: Nejlepší rok života z vytvořené budoucnosti a může ho v jednom termínu absolvovat jen 6 lidí.
Tou nejdůležitější části celého programu je vytváření vytvořené budoucnosti, kdy se díváme nato, co je pro každého fundamentálně důležité a na čem jim skutečně záleží. Když s účastníky sdílím příběhy úspěšných podnikatelů, vždy jim připomenu příběh Mary Kay Ash, která vytvořila takovou budoucnost, že se její leadership vyučuje na uznávaných univerzitách.
Jak v knize: Mary Kay on People Management samotná Mary Kay píše:
„Mým hlavním cílem bylo založit společnost, která by ženám nabízela neomezené možnosti. Při zakládání společnosti Mary Kay bylo jedním z mých cílů vytvořit obchodní atmosféru, v níž „přemýšlet jako žena“ nebude na překážku. V mé společnosti měly být speciální citlivost a nadání, které bývají souhrnně označovány jako „ženská intuice“, rozvíjeny, nikoli potlačovány.“
Všimněte si, jakým způsobem Mary Kay vytvořila vytvořenou budoucnost. Primárně si nepředstavovala milionové zisky, spokojené zákazníky a dokonalé produkty, ale na začátku chtěla být pro ženy příležitostí, aby mohli žít život, ve kterém rozvíjejí svou „ženskou intuici“.
Založila firmu s tak velkou vizí, která byla větší než ona samotná. Společnost Mary Kay byla založena skrze mocný (powerful) vytvořený kontext, jenž splňoval následujících 5 otázek:
Když jako lídr budete vytvářet vizi budoucnosti, tak by měla splňovat všech pět bodů. Když se začnete zajímat o to, jak to dělají nejlepší lídři na světě, vždy tam najdete tento posilňující vytvořený kontext vize budoucnosti. Nezakládají firmy jen kvůli transformaci, ale i jako příležitost pro lidi, aby mohli pracovat na něčem, co jim bude dávat smysl, uplatní svůj potenciál a naplní své proč.
Položte tyto otázky lidem ve vašem týmu. Jděte ještě dál a položte tyto otázky svým dětem, manželce a přátelům. Oni jsou také váš tým.
Teď už pravděpodobně začínáte chápat, proč tvrdím, že by každý měl být lídr. Být lídrem totiž znamená, že vytváříte budoucnost, která se bez vás nestane a většina lídrů nezná odpovědi na tyto otázky ani u svých nejbližších, natož u kolegů v práci.
Mary Kay založila firmu skrze tento mocný kontext a díky tomu dosáhla světové úrovně.
Máte pocit, že by se pravidelné týdenní newslettery dali ještě vylepšit? Chcete se mnou sdílet nějaký zajímavý zdroj nebo váš tip na doplnění k tématu? Jednoduše mi napište na sazovsky@flowave.cz. Pokud byste si chtěli přečíst všechny moje tipy, klikněte sem.
Tipy můžete poslouchat jako podcast. Nebo si stáhnout aplikaci do mobilu a poslouchat jako soundcast. Audio nahrávku můžete poslouchat i na YouTube. Nově lze podcast poslouchat i na Spotify nebo Google Podcast.
Chcete každou neděli ve svém @inboxu najít svůj čerstvý Leadership TIP? Stačí kliknout na následující tlačítko a přihlásit se k odběru.